13 Kasım 2010 Cumartesi

Ateizm Çığırtkanlığı


Gerek yoktur.

İslam hegemonyasından kendini azat edememil bir ülkenin bireyleri olarak, bazılarımız dinsizliği fazla abartıyoruz. Sanki kendilere (na)kutsal bir görev verilmiş gibi, Facebook'tan video paylaşarak, sağda solda çok gülünç argümanlarla ateizmi savunarak, her zaman ve mekanda "Ben ateistim." diye ilan ederek, "kısmet, inşallah" gibi dil ile bütünleşmiş, artık Allah'la bir alakası kalmamış sözleri bile kullanmaktan kaçınarak kendilerini müthiş modern, übermensch zannediyorlar.

Böyle analarına küfredilmiş gibi ateizm propagandası yapan insanları anlayamıyorum. Daha doğrusu, onları anlıyorum, ama onların İslam propagandası ya da misyonerlik yapanlardan ne farkı olduğunu anlayamıyorum. Zaten dini sevmemek, genelde bu şekilde din propagandası ya da dini baskı yapanları sevmemekten ileri gelir. Dine inanmamaktan değil, dini sevmemekten bahsediyorum şu an.

Ateizm Fenerbahçe ya da Galatasaray değildir. Ateizm yumurtayı ya da tavuğu bağlamaz. Ateizm kendini modern, kuul gösterme aracı değil. Ateist adama kızlar teklif ediyormuş, gibi bir olay henüz meydana gelmemiştir. Ateizm IQ'nuzu arttırmaz. Ateizm kolestrole iyi gelmez, aganigi naganigisi de yoktur. Ateizm goygoyculukla bağdaşmaz.

Ateizm sözde değil, icraattadır. Sana benzemeyen insanların düşünme özgürlüğünün içine tükürüp de, ben özgürlükçüyüm, ben eşitlikçiyim, ben özgürlükleri kısıtlayan her şeyin karşısındayım, diye gelme bana.

Din, bence de, mantıkdışı bir olgu. Ama kimin mantığının dışında? Benim mantığımın dışında. Fakat dine inanan, onu hayatlarının merkezlerine koyan milyonlarca insan var. Ben bu insanları eleştirebilirim, ama onlara "vay gerizekalılar, amma beyinsinsiniz ya, lanet olsun dincilere mallar" şeklinde bir argümanla yaklaşamam, yaklaşmamalıyım. Gerek din konusunda, gerek her türlü düşünce ve inanç konusunda saygı bekleyen ey insanlar... Bulmak istediğiniz gibi bırakın!

10 yorum:

Vladimir dedi ki...

Binlerce yıl önce yazılmış kurallara harfiyen uymak insanın doğasında olması gereken kendini geliştirme ve gelişme ihtiyacının tamamen zıddı bir sosyalleşme türü. İslamiyet kurallarının külliyen dayatılmasından sonra arap ülkelerinin hiçbir bilimsel gelişme keşif yapamamış olması da mı insanların aklına soru tohumlarını ekmiyor. İslama kadar matematik ve astronominin beşiği olan ülkeler bin yılı bir ka yüz yıl aşan süredir korku uykusunda.

Pastafaryan dedi ki...

Vlad:) Dediğim gibi bence de saçma bir tutum. Ama benim lafım, kökten dinci islamcılar gibi, kökten dinsiz ateistlere. Sanki ateizmin şakşakçılığa ihtiyacı varmış gibi, körü körüne inanan insanlar seviyesine inip diğer insanların görüşlerini hiçe sayarak kendilerince savunma yapıyorlar. Ateizm özgürlüktür. Bu özgürlük herkese eşitçe paylaştırılmalı. Bir ateist, karşısındakinin söz söyleme hakkına sahip olmalı, o görüşe katılmasa bile. Dediğim dedik, at gözlüğü takmış dincilerden biraz farkımız olsun. :)

Adsız dedi ki...

çok beğendim ama ben bu yazıyı, ben yunus emre bu arada :) hani ben de belki dini çok merkeze değil de merkeze yakın bir yerlere yerleştiren bir insanım ama hiçbir zaman bunu sürekli belirtmek gibi derdim olmadı; insanın dini de dinsizliği de kendi içindir bence de. bunu sürekli belirtmek, olur olmadık yerde tartışmalara girmek bu düşüncenin değerini azaltmaktan başka bir işe yaramaz

Pastafaryan dedi ki...

Selam :) Evet, ben de bundan bahsediyorum. Bunu dışarı yansıtmaya gerek yok. İnanan da, inanmayan da inancını içinde yaşasa, çok daha az kavga, neftret olacak dünyada.

Vladimir dedi ki...

Pastafaryan, mimledim seni. Sayfamda mim konusu ile açıklamayı bulabilirsin. KAtılırsan sevinirim. sevgiler :)

exhorder dedi ki...

" Ateist adama kızlar teklif ediyormuş, gibi bir olay henüz meydana gelmemiştir. Ateizm IQ'nuzu arttırmaz. Ateizm kolestrole iyi gelmez, aganigi naganigisi de yoktur. Ateizm goygoyculukla bağdaşmaz."

bunu yazan olsa olsa tatminsiz birisi olabilir. biz bunlar için değil, gerçek olduğu için ateizmi dinlere karşı savunuruz. ateizm iq artırmaz ama din iq düşürür. ateistlere inançsız diye %90 ı müslüman olan bir ülkenin kızları teklif etmez. ateizmi çıkar için değil rasyonel gerçek olduğundan savunuruz.

Pastafaryan dedi ki...

Alıntı yaptığın kısmın tatminsizlikle bağlantısını kuramadım. Kızlar bana teklif etmiyor, diye mi tatminsiz oldum? Etmesinler ayol, etseler ben kabul etmem zaten. Ama erkek etse... Bi düşünmem lazım. :P

Benim karşı olduğum husus, insanların ateizmi ya da başka herhangi bir inanç ya da düşünceyi fanatizm boyutunda savunmaları. Fanatik ateizmin fanatik teizmden farkı yok benim gözümde. Ekstem solculuğun faşizmden farkı olmadığı gibi. Bunların hepsi adam öldürür.

exhorder dedi ki...

fanatik dini duydumda, fanatik ateizm nasıl oluyormuş? :) ateizm bir inanç sistemi değilki, ya da bir ideoloji, insanlar bunu fanatik ve radikal şekilde savunsunlar. dinler inanç sistemi ve ideolojilerdir aşırılık barındıran. bir doktrin için hayatlarını bile öne atıp ölenler, öldürenler. sizin fanatik ateist sandığınız kişilerin ya bilinçaltında bir garezi vardır dine karşı, ya da sözlü üslubu pek düzgün olmayan kişilerdir. ateizmin fanatikliği olmaz.

Pastafaryan dedi ki...

Katılıyorum. Bu yüzden çıkıştım zaten, ateizm sizi cool yapmaz diye. İnsanlarda ateist olduğunu gösterme çabası seziyorum. Zaten bunların da çoğu, ateizmi kendi iç savaşımına alet edenler, ego tatmini için kullananlar var. Benim gibi düşünen birileri daha olduğuna seviniyorum. Teşekkürler. :)

exhorder dedi ki...

uzun zaman geçti, ama tartışmada sorun kalmamışa benziyor :)

Elimizde bunlar var:

random (7) çeviri (7) niteliksiz bilgi (6) sevgili günlük (6) dimi (5) final haftası (5) translation of poetry (5) şiir (5) şimdi reklamlar (5) ateizm (3) hayatım sikildi (3) kısa öykü (3) nazım hikmet poems in english (3) poetry (3) sex (3) yemek tarifleri (3) öyküler (3) Muse (2) TV (2) aşk (2) blog (2) denemeler (2) din (2) ewan mcgregor (2) istanbul (2) izmir (2) kadın erkek ilişkileri (2) linguistics (2) poème (2) çizim (2) 3D (1) 40. izleyici (1) BÜMAK (1) NY (1) abazanlık (1) aids (1) aile (1) ajda pekkan (1) alıntı (1) amerika vs. türkiye (1) ananas (1) anket (1) avatar (1) ayrılık (1) aşk-ı memnu (1) bilinmeyen gerçekler (1) bir günah gibi (1) bira (1) burger king (1) ceci n'est une pipe (1) curt wild (1) duman (1) facebook (1) filistin (1) film (1) fransızca (1) français (1) freud (1) gaykedi (1) gel gör beni (1) gramer (1) hamster yemi (1) hastalık hastası (1) hayat (1) ikea (1) inekler (1) internet (1) israil (1) itü sözlük (1) kalbim ege'de kaldı (1) kelimeler (1) kendime not (1) kilyos (1) krema (1) kızarmış ekmek (1) lover you should've come over (1) martin luther king (1) mcdonalds (1) mid-term (1) müzik (1) oasis (1) olmayan adam (1) olric (1) oscar wilde (1) pasta (1) pastafaryan ne demek (1) patlıcanlı kabaklı makarna (1) pedofili (1) pedophile beards (1) psychology 101 (1) rapist glasses (1) sportsfest (1) star wars (1) steakhouse (1) sıçtın mavisi (1) texas (1) the ballad of reading gaol (1) the x files (1) to-do list (1) tutunamayanlar (1) usa (1) var olmak (1) velvet goldmine (1) video (1) webstats (1) yorum denetimi (1) yunanistan (1) yunus emre (1) çürük raporu (1) ödev (1) özgürlük (1) öğrenci evi (1)
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir