31 Mayıs 2010 Pazartesi

Koegzist...


Perşembe günü 2. finalim var. İlki Fransızcaydı, malumunuz üzere sıçanzi. İkincisi de Lexis, öküz gibi ezber demek oluyor bu ve benim çarşambaya çevirim, cumaya ödev teslimi var. Üstelik perşembe-cuma-cumartesi şeklinde üçlü final kombosu var (c-c-c-combo breaker!). Ama bu haftayı atlatınca rahatlayacağım, ona seviniyorum. Haftaya da bir zor bir kek olmak üzere iki final olunca, içim rahatlıyor biraz. Hepsi birden çıksın da kurtulalım nihayetinde.

Bu kadar kendimden bahsetmek yeter, biraz da gündeme dönelim. Genelde politika yazdığım, politika konuştuğum, hatta politikadan anladığım söylenemez. Hakkında konuşabilmek için oldukça fazla okuma, bilgi ve genel kültür gerektiğini düşündüğüm tüm şeyler gibi, bu konuda sessiz kalmayı tercih ediyorum. Tamam cahilim, ama anlamadığım konuda konuşacak kadar da cahil değilim hani. Hem hayatta daha güzel şeyler var, bir Nazım Hikmet'ten ziyade, bir Oscar Wilde'ım ben. Aşkın, acının, pisliğin, zevkin, sefahatın ve tembelliğin içine tavuk pane gibi bulanmış yatıyorum. Ekonomi, politika ve mühendislik: beni aşan şeyler bunlar:).

Bu kadar savsaklamanın ardından işin aslına geleyim: İsrail'in Filistin yardım konvoyuna saldırısı (sözüm ona müdahalesi). Herkes bir şekilde Facebook'tan tepki veriyor -ki bence biraz gereksiz bir olay, ama kendim FB üzerinden çok daha gereksiz işler yaptığım için buna bir şey demiyorum. Bir arkadaşın iletisi dikkatimi çekti, Hitler'den alıntı yapmış: "Bir gün öldürmediğim her Yahudi için bana küfredeceksiniz!" demiş. Gördüm, hass... oldum. İsrail'in Filistin'e karşı tutumunu destekleyen biri değilim, çünkü insanın insanı öldürmesini hiçbir şekilde haklı bulmuyorum ve bunu insanlık suçu işlemiş kişilerin -örneğin Apo'nun- idam edilmesi de dahil. Hiçbir kimsenin bir diğerini öldürmeye hakkı olmadığı gibi din, devlet, para, -izmler ya da başka herhangi bir şey insana bu hakkı veremez.

Peki İsrail'in bir Yahudi devleti olması ve Filistin'le çatışması ya da bu yardım konvoyuna saldırması, Hitler gibi on binlerce insanın canına keyfiyen kıymış ve bunu en aşağılık şekilde yapmış bir adamı haklı mı çıkarır? İsrail bütün Filistin halkını da katletse, hiçbir kuvvet bana Hitler'den alıntı yaptıramaz, Hitler adını saygıyla andıramaz. İsrail tüm Filistin'i katletse diyorum, bana kızabilirsiniz. Ben bunu Filistinliler Yahudilerden daha az insan olduğu için söylemiyorum, ama esir kamplarında can çekişen, gaz olarında katledilen, fırınlar da yakılan Yahudiler de Filistinlilerden daha az insan değildi.

Nefret insani bir duygu, hepimizin içinde biraz var. Önemli olan onu nereye yönlendireceğini bilmek ve ona göre hareket etmek. Sırf İsrail'in Filistin'e saldırıları yüzünden, geçtiğimiz yüzyılın ve dünya tarihinin en kanlı katilinin yazılarını dayamayalım birbirimizin burnuna. Yönetimde olanların, güç, para sahiplerinin, yeni dünya liderlerinin günahlarıyla halkları, milletleri, inançları ipe götürmeyelim. O kadar eminim ki İsrail halkında yönetime zehir zemberek saydıran kocaman bir kitle olduğuna. Hrant Dink suikastında hiçbirimizin mi içi yanmadı sanki? Evleri yağmalanan, kiliseleri yakılan, sokak ortasında taşlanan Rumlara hiçbirimiz mi üzülmedik? Neden şimdi tüm Yahudileri katledemedi diye Hitler'in lanetli adını anmalı? Yahudinin suçu değil Yahudi olmak, çünkü Yahudi olmak bir suç değil, tıpkı müslüman ya da ateist olmak gibi. Tıpkı İsrailli, Filistinli ya da Türk olmak gibi.

Bu gördüklerimiz... Savaş. Başka bir şey değil. Savaşın kirli yüzü ve zaten tek yüzü.

2 yorum:

Teorik Deli dedi ki...

Genetik ve Tıp'ın Hitler sayesinde geliştiğini biliyor muydun? Bu geldi aklıma ilk.. Hitler'in bi adamı var, Yahudiler ve Polonyalılar üzerinde yüzlerce ve belki binlerce deney yapıyor.. Mendel falan hikaye yani.. Hitleri sevmem pek; yaptıklarının büyük çoğunluğu hoş değil, özellikle Polonya halkına.

Babamla konuşurken şöyle güzel bir tespit yaptı; İsrailliler, Hitler zamanında çektiklerinden sonra iyiyi oynayıp çok güçlendiler. Evet, şu anda büyük bir çok şirketin ortakları israilliler ve dünya üzerinde cidden maddi olarak çok güçlüler. Şimdi de onlar kendilerine yapılanları yapıyorlar. Hitler yüzünden böyle olmuş olma ihtimalleri yüksek bu açıdan bakarsak.. Hitler zamanında böyleler miydi, bilmiyorum; ancak şu anda cidden çok onursuz davranışları var. Savaşta bile yapılamaması gereken şeyler yapmaktalar.

Bir de şu var; bu yardım gemisi olayı biraz saçma geldi bana. Yardım etmek güzel; ama bu yardımı İsrailin önünden geçerek yapmaya çalışmak hata. Adamların rahat durmayacağı belli, niye bunu yapabilme imkanı veriyorsun ki onlara?

Yahudi olma suç değil tabii ki, doğduklarında dünya üzerindeki herhangi bir bebekten farkları yok; ancak yetiştirilme denen bir olgu var. Ebeveynlerin rolü var burada. Yobaz bir sülaleden nasıl ki yobaz karşıtı insanlar yetişmesi çok nadiren oluyorsa, bu da böyle. Sorun yahudi olmakta değil, ebeveynlerinin o kafada olmaları bence.

Bişeyler daha deyiverecektim; ama annem gelip de mutfak camına ne oldu diye bir soru sorunca unuttum bir anda =/

Pastafaryan dedi ki...

Evet, haklısın. Ben de şimdiye kadar bu konuda İsrail'in onaylanacak bir hareketini görmedim. Çok fazla İsrailli tanıdığımı da söyleyemem, ama bir tanesi konuşurken bana demişti ki: "Şimdiye kadar Filistinliler bizi bombalıyorsu, biz bir şey yapmadık. Şimdi bir saldırınca suçlu olduk." Pek bir suçluluk hissi göremiyorum ben bu cümlede, adamlara sorsan haklılar yani.

Ama eminim içlerinde bunu savaşı hiçbir yönüyle desteklemeyenler de vardır. Zaten benim söylemek istediğim İsrail'in suçsuz olduğu değil, bir katilden kaçarken diğerine sığınmamak gerektiği. İsrail'e sövmek adına Hitler'den alıntı yapmak da ne oluyor yahu?

Sen de görmüşsündür, FB kaynıyor bu ara. Herkeste bir Filistin bayrağı, alıntılar, videolar... Medyanın gazına gelmek bence böyle bir şey. Bu ülkede öldürülen, tecavüze uğrayan, töre cinayetine kurban giden, hapse atılan, işkence edilen onca çocuk ve genç varken, tek derdimiz Filistin oldu.

Filistin'e destek vermemek mi lazım? Tabi ki de desteklenmeli, güçsüzün yanında olmayacağız da kimin yanında olacağız? Ama insanlar bunu yaparken, azıcık da etraflarına baksalar, kendi ülkelerinde olup bitenlere karşı da bu kadar davranabilseler... O zaman bu halkla gurur duyardım. :)

Elimizde bunlar var:

random (7) çeviri (7) niteliksiz bilgi (6) sevgili günlük (6) dimi (5) final haftası (5) translation of poetry (5) şiir (5) şimdi reklamlar (5) ateizm (3) hayatım sikildi (3) kısa öykü (3) nazım hikmet poems in english (3) poetry (3) sex (3) yemek tarifleri (3) öyküler (3) Muse (2) TV (2) aşk (2) blog (2) denemeler (2) din (2) ewan mcgregor (2) istanbul (2) izmir (2) kadın erkek ilişkileri (2) linguistics (2) poème (2) çizim (2) 3D (1) 40. izleyici (1) BÜMAK (1) NY (1) abazanlık (1) aids (1) aile (1) ajda pekkan (1) alıntı (1) amerika vs. türkiye (1) ananas (1) anket (1) avatar (1) ayrılık (1) aşk-ı memnu (1) bilinmeyen gerçekler (1) bir günah gibi (1) bira (1) burger king (1) ceci n'est une pipe (1) curt wild (1) duman (1) facebook (1) filistin (1) film (1) fransızca (1) français (1) freud (1) gaykedi (1) gel gör beni (1) gramer (1) hamster yemi (1) hastalık hastası (1) hayat (1) ikea (1) inekler (1) internet (1) israil (1) itü sözlük (1) kalbim ege'de kaldı (1) kelimeler (1) kendime not (1) kilyos (1) krema (1) kızarmış ekmek (1) lover you should've come over (1) martin luther king (1) mcdonalds (1) mid-term (1) müzik (1) oasis (1) olmayan adam (1) olric (1) oscar wilde (1) pasta (1) pastafaryan ne demek (1) patlıcanlı kabaklı makarna (1) pedofili (1) pedophile beards (1) psychology 101 (1) rapist glasses (1) sportsfest (1) star wars (1) steakhouse (1) sıçtın mavisi (1) texas (1) the ballad of reading gaol (1) the x files (1) to-do list (1) tutunamayanlar (1) usa (1) var olmak (1) velvet goldmine (1) video (1) webstats (1) yorum denetimi (1) yunanistan (1) yunus emre (1) çürük raporu (1) ödev (1) özgürlük (1) öğrenci evi (1)
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir