13 Mayıs 2010 Perşembe

Take me home, take me anywhere...


Güzel hayallerim var. Henüz kirlenmemiş olanlar. Ama diyemem ki onlara hiç kapitalizm, pragmatizm, egoizm bulaşmamış! 15'imde bıraktım sanırım sadece sevmek içi sevmeyi. Nasıl ki sanat sanat içindir diyemezsem, sevmek de sevmek içindir diyemiyorum artık. Bu yazı mesela, ne için yazıyorum? Neden uğraşıyorum kendimle, didik didik ediyorum kendimi? Çünkü insan beynini rahatlatan şeydir bu. Kırışık çarşafları ütüler gibi düşünceleri bir bir katmanlarına ayırarak ortaya sermek ve toprak işçileri gibi emekle, kirli ellerle, terli bir alınla çalışmak üstlerinde... Daha verimli hale getiriyorum zihnimi, daha iyi anlıyorum aslında bi s.kim anlamadığımı kendimden.

Hayaller diyordum. Güzel hayaller, içlerinde aşk ve mahremiyet olanlardan. Güzel bir ev, çocuklar bile var bazen -ama çocuklu hayallerimin sonunda hep kendimi evden kaçarken buluyorum. Hazır değilim henüz ölmeye.

İnsanın güzelliğe kanması ne denli kolay! Güzel şey görünce, güzel hayale dalınca, güzel bir insana bakınca, çiçek açmış bir ağacın altında mavi gökleri seyrederken ne de güzel kandırıyor kendini düşlerin gerçek olduğuna. O saf, vıcık beyninin kıvrımlarında, bir bedenin yumuşak dokunuşunda kaybediyor ruhunu; ben böyle ettim. Biri beni uyandırsın, biri, ya delireceğim ya canım durmayacak bedende!

Yaşamadım ben bugünü
Yaşamadım inadımdan
Göremedim geçtiğini
Yanıbaşımdan her yanımdan

Ellerin uzanmasın
Uzak dursun
Tenin sakın dokunmasın
Hayal ettiklerim bana yakışmasın
İnancım yok benim...

2 yorum:

Teorik Deli dedi ki...

İnsanların beyninin en zayıf noktası sanırım düşlere kendini inandırması gerçekten de.. Ve o düşleri için çok garip şeyler yapabilmesi.. Ben bunu zayıflık olarak görüyorum, ben bu tür konularda aşırı zayıfım mesela.. Bazen işe yarar; ancak manevi açıdan, insanlara karşı işe yaramıyor niyeyse.. Belki sorun bendedir, bilmiyorum..

Her insanın en az bir hayali, amacı olması gerektiğini düşünenlerdenim; ancak bu hayal ya da amaç sadece onu edinen kişinin kendisiyle alakalı olmalı, çabalayarak yapabileceği bir şey olmalı..

Pastafaryan dedi ki...

Son kısma kesinlikle katılıyorum. İnsan elde edemeyeceği şeyleri hayal ettikçe ya da hayallerinin merkezine bir başkasına koydukça aklını kaybedecek gibi oluyor. :((

Elimizde bunlar var:

random (7) çeviri (7) niteliksiz bilgi (6) sevgili günlük (6) dimi (5) final haftası (5) translation of poetry (5) şiir (5) şimdi reklamlar (5) ateizm (3) hayatım sikildi (3) kısa öykü (3) nazım hikmet poems in english (3) poetry (3) sex (3) yemek tarifleri (3) öyküler (3) Muse (2) TV (2) aşk (2) blog (2) denemeler (2) din (2) ewan mcgregor (2) istanbul (2) izmir (2) kadın erkek ilişkileri (2) linguistics (2) poème (2) çizim (2) 3D (1) 40. izleyici (1) BÜMAK (1) NY (1) abazanlık (1) aids (1) aile (1) ajda pekkan (1) alıntı (1) amerika vs. türkiye (1) ananas (1) anket (1) avatar (1) ayrılık (1) aşk-ı memnu (1) bilinmeyen gerçekler (1) bir günah gibi (1) bira (1) burger king (1) ceci n'est une pipe (1) curt wild (1) duman (1) facebook (1) filistin (1) film (1) fransızca (1) français (1) freud (1) gaykedi (1) gel gör beni (1) gramer (1) hamster yemi (1) hastalık hastası (1) hayat (1) ikea (1) inekler (1) internet (1) israil (1) itü sözlük (1) kalbim ege'de kaldı (1) kelimeler (1) kendime not (1) kilyos (1) krema (1) kızarmış ekmek (1) lover you should've come over (1) martin luther king (1) mcdonalds (1) mid-term (1) müzik (1) oasis (1) olmayan adam (1) olric (1) oscar wilde (1) pasta (1) pastafaryan ne demek (1) patlıcanlı kabaklı makarna (1) pedofili (1) pedophile beards (1) psychology 101 (1) rapist glasses (1) sportsfest (1) star wars (1) steakhouse (1) sıçtın mavisi (1) texas (1) the ballad of reading gaol (1) the x files (1) to-do list (1) tutunamayanlar (1) usa (1) var olmak (1) velvet goldmine (1) video (1) webstats (1) yorum denetimi (1) yunanistan (1) yunus emre (1) çürük raporu (1) ödev (1) özgürlük (1) öğrenci evi (1)
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir