19 Ocak 2010 Salı

Yorumunuz kaydedildi, blog sahibinin onayından sonra gösterilecek.

Canım sıkılıyor bazen, blogdan bloga geziyorum. Follow ediyorum, comment ediyorum. Ama tüm bu süreç içerisinde canımı sıkan bir konu var. Başlıkta yazdığım olay.     

Biliyorum, bazı blog yazarları, özellikle tabuların gözüne parmak sokanlar, böyle çok affedersiniz sokmalı çıkarmalı yorumlar alıyorlar mütemadiyen. Haklı olarak annelerine gönderilen iyi dilekleri sabahtan akşama kadar, gelip yorumları gözden geçirene kadar cayır cayır yayınlanamak istemiyorlar. Bu grubu anlıyorum.       

Bir diğer grup da, gelen her yorumu görmek ve cevap olarak karşı-yorum yazmak istiyor ve yazıları her gün tekrar tekrar kontrol etmemek adına yorum denetimini etkinleştiriyor. Böylece gelen giden her şeyden haberleri oluyor. Bu grubu da anlayabilirim.    
Peki ya diğerleri? Bu iki gruba da girmeyenler? Bana saksı muamelesi yapamazsınız! En çok bana soracaksınız! diyenler? Ve bunun üzerine yorum denetlemesi koyup benim sinirimi zıplatanlar? Arkadaşların bloglarına yorum yapıyorum-denetim yok. Kendi bloguma bakıyorum-denetim yok. Surf yaparken bir bloga denk geliyorum, bir şeyler yazayım diyorum-hooop denetim! Göt lalesi gibi hissediyorum valla kendimi. Sanki biri ordan çıkıp "Kodumun pastası, sen kimsin ki duvar dibine işiyosun?" diyormuş gibi...   
Öyle ya da böyle, şu yorum denetimi olayı biraz kalkmış göt izlenimi uyandırıyor bende. İşim gücüm yokmuş gibi(çaktırmayın, yok) her gün son haftanın postlarını kontrol ediyorum ben, yorumlar için. Bir hafta öncesine de denetim koydum, ama şimdiye kadar 2 tane falan çıktı bir haftadan eski yazılara yorum yapan. Darn benim blogumu kimse okumadığından, çok hit alanlara çemkiriyorum şu an. Hehehe. Salla ya. Denetim menetim, seviyorum sizi bloggerlar. Öptm by.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Yavru, senin yazılara yarum yapıldığında mail gelmiyor mu da kortol etmek zorunda kalıyorsun?

Eğer kullandığın mail adresi ile Blogger'daki mail adresin farklıysa kendi mail adresini ekleyip yorumların mailine gelmesini sağlayabilirsin. Kontrole gerek yok kanımca :)

Pastafaryan dedi ki...

Ben Huysuz Şirin misali "Maillerden nefret ediyorum!" deyip, kullanmadığım adresi verdim google'a. Göndersin dursun. Ben böyle güzelim falan filan :P

Adsız dedi ki...

Hak o zaman sana! Çek cezanı.

Nihaha :))

Pastafaryan dedi ki...

Ama vampircik ayrı dert, facebook ayrı dert, blog ayrı dert. O kullanmadığım adreste o kadar mail birikmiş ki msn sayamamış, direkt +99 diyo. Dokunmadım ben de. Bırakınız göndersinler, bırakınız biriksinler amk. Çok da fifi hani.:P

Pastafaryan dedi ki...

Bu arada şimdi baktım, 320 mail olmuş. waşş.

Adsız dedi ki...

Feysbûk falan tamam da Blogger'ın mail sayısı sadece yorumlarla sınırlı olduğu için çok fazla rahatsız etmiyor.

Pastafaryan dedi ki...

evet haklısın aslında. ne biliyim. aldım bu maili (şahsi mailim olan, hani sen de eklisin) öyle ota boka kullanmıcam dedim. o zamandan beri hiçbi siteye vermiyorum. alışkanlık oldu. gören de her gün 70 yorum alıyorum sanacak :D

Vladimir dedi ki...

Ben de senin gibi düşünüyordum, sonra senin gibi düşünmemeye başladım sonra yine senin gibi düşündüm sonra yine benim gibi düşündüm. Bu konuda kararsızlık sebepli farklı dönemlerim var yani.

Bir gazete habeeri üzerine 2007'de bir yorum yazmıştım, o zaman yorumlar moderasyona tabi değildi, bir sürü abuk subuk yorum aldım ve yorumları denetlemey başladım. Sonra zaman geçti. Yorumları okumak baya zaman ve enerji gerektiriyor, sayfana gelip de yorumları okumanın zevkini alamıyorsun. Yorumları açtım. SOnra geçtiğimiz aylarda İran ile ilgili yazdığım bir yazı sonrasında bir kaç dingin dingil danagalakça dibngildeyince yine yorumları modere etmeye başladım. Bazen şuursuz, mantıksız zibidiler adamı bezdiriyor. Ya da beni bazen bezdiriyor diyeyim.

Oh be günah çıkarttırtır gibi hissettim kendimi. Rahatladım resmen. :)))

Pekiiiii...

Kelime doğrulama şeysi için ne düşünüyorsun?

Teorik Deli dedi ki...

Blogger'ı kullanırken denetim yapmıyordum; ancak Wordpress'e dadanan spamcı sayısını bilseniz, dudağınızdaki uçukta çiçek açar.. İşin garibi, spam engelini aşanlar dahi oluyor. Bana yaptıkları yorum kötüyse pek umursamam, küfür falan yoksa yayınlarım genelde. Sorunum yorumcularla değil, spamcılarla benim..

Pastafaryan dedi ki...

@Vladimir,
Ben havadan sudan yazdığım için öyle küfürlü yorummuş, haraketmiş derdim olmuyor pek. Sevgilimle Avatar'a gittim diye blog yazıyorum mesela, kim niye küfretsin bana.:P Kelime doğrulama ne ki? Onu bilemedim ben. Böyle karışık harfler yazıyo resimde, onu alttaki kutucuğa yazıyosun o mu? Bence o da saçma, hepimiz insanız, kanıtlamaya gerek mi var? Benim blogda açık mı bilmiyorum, açıksa gidiyim kapatayım. :))

@Teorik Deli,
Of, o spamlar feci bi şey. Bende wordpress yok ama sürekli formspring'e spam geliyo. Reklam falan gönderiyolar bazen de 20 tane. En son da küfrettim adama, hay ayakkabını da s...m, seni de s...m diye:D

Emrah Kan. dedi ki...

bu kadar yorum muhabbetine ben de bir yorum çakim dedim zaten senden başka takip ettiğim de yok mesaj çektiğim de heralde =D
günde elli atmış yorum gelen insanlar olsak yapardık heralde öyle götü kalkık şeyler ama malum sadece geziciyiz bakar geçeriz kdjfhkds

Emrah Kan. dedi ki...

ve bu arada evet var kelime doğrulama şeysi.

Pastafaryan dedi ki...

Kaldırdım kelime şeysini. Ben blog sahibi olduğumdan benden kelime doğrulama istemiyodu tabi. Pardon arkadaşlar. :D

Teorik Deli dedi ki...

İşte bu hareketinle burayı da spamcılar basabilir, tabii eğer google bir çözüm bulmamışsa.. Spamcıların çoğu insan değildir, bariz algoritmadır, robottur; ancak aptal olanları o CAPTCHA engelini (yani kelime doğrulama) aşamazlar. Aslında CAPTCHA güzel hazırlanmışsa çok nadiren aşabilirler (%0.0001 şans tanıyorum). Spama para akıtan bir çok firma (ya da kendini firma zanneden ...) var ve gerçekten deli para akıtıyorlar. Bir yerlerde istatistiki olarak okumuştum bunları yüzde olarak çok az kişiye ulaşıyorlar; ancak tek bir spam mesajın kendiliğinden yüzbinlerce kişiye ulaştığını varsayarsak hiç de az olmuyor.

Spamcılardan nefret ediyorum.. Evet, kesinlikle haklısın, insan olduğumuzu kanıtlamaya çalışıyoruz. Rapidshare'de olan CAPTCHA'yı hatırlıyorum da, utanmasalar amuda kalkıp, sol gözünüzü kapatıp götünüzle, aman, gözünüzle okuyun diyeceklerdi. jDownloader diye bir program var, rapidin tüm algoritmayı çözmüş.

Burayı bir süre böyle dene bence de, google düzgün şeyler yapmışsa emin ol kirletemezler; ama denerlerse kelime doğrulatma olayını aktif hale getir mutlaka.. formspring'i kullanmadım hiç, o yüzden nasıldır bilmiyorum; ama mutlaka spama engel bir ayarı vardır.

Bir de istediğin 50-60 yorumsa, ben varım! =D Cümle cümle arka arkaya yorum yaparım... Ziyaret bakımından aşırı dolu gözükür, karizma sağlar =D

Vladimir dedi ki...

Kelime doğrulama şeysi gitmiş :)))

Adsız dedi ki...

Kelime doğrulama, Adsız'lığın arkasına sığınıp önüne gelen yerlere saldıran "insancıklar" için caydırıcı bir yöntem aslında. Ama kendi adıma söylemem gerekirse bu biraz can sıkıcı da olabiliyor. Olmasına hak veriyorum ama olmaması tercihim. Yorum kontrolü ise Popüler bloglar için önemli kanaatindeyim. Ha, benim blog ne kadar popüler olursa olsun o kontrolü koymam ama yine de koyanlara hak veriyorum. Benim blog da küfür de etseler o yorumu silmem açıkcası. Kişiye yönelik hakaret belki silinme sebebi olabilir. Ama henüz o da başıma gelmedi. Gelmemesi de dileğim.

Pastafaryan dedi ki...

@Teorik Deli,
50-60 yorum mu yapacaksın bana delicim? Sırf teoride değil, pratikte de deli olduğuna inanırım valla o zaman. :) Bak kaldırdım kelime doğrulamayı, şimdilik bir derdim yok. Zaten kim napsın benim blogu yahu? Kendi çapımda takılıyorum işte.:)

@Iruneach,
Deli'ye dediklerim senin yazı için de geçerli. Ben çok kendi halinde yazılar yazıyorum. Karışanım yok, görüşenim yok. Zaten anca sen, ben, deli, vlad falan okuyor yazıları da. Kime neee :P

@Vlad,
Evet, biraz böyle deniycem. Bakalım spam gelcek mi:)

Teorik Deli dedi ki...

Spamcılar için fark etmez, site olsun yeter=) bi keresinde hiç kullanmadığım ve kapalı duran sistemime saldırmışlardı, site açık olsa da bir tek ben görecektim yazdıklarını.. 50-60 mesaj bir şey değil, canım sıkıldığında neler neler yaparım ben.. Çoğu da işe yaramaz şeyler, en azından yorumdur, durur..

Unutmadan @iruneach, küfürlü konuşmadan kastım, şahsa falan edilen küfür. Bilen var mıdır burada, mfyz.com var. 3-5 günde en az bir tane küfür eden 'Adsız'lar oluyor..

Elimizde bunlar var:

random (7) çeviri (7) niteliksiz bilgi (6) sevgili günlük (6) dimi (5) final haftası (5) translation of poetry (5) şiir (5) şimdi reklamlar (5) ateizm (3) hayatım sikildi (3) kısa öykü (3) nazım hikmet poems in english (3) poetry (3) sex (3) yemek tarifleri (3) öyküler (3) Muse (2) TV (2) aşk (2) blog (2) denemeler (2) din (2) ewan mcgregor (2) istanbul (2) izmir (2) kadın erkek ilişkileri (2) linguistics (2) poème (2) çizim (2) 3D (1) 40. izleyici (1) BÜMAK (1) NY (1) abazanlık (1) aids (1) aile (1) ajda pekkan (1) alıntı (1) amerika vs. türkiye (1) ananas (1) anket (1) avatar (1) ayrılık (1) aşk-ı memnu (1) bilinmeyen gerçekler (1) bir günah gibi (1) bira (1) burger king (1) ceci n'est une pipe (1) curt wild (1) duman (1) facebook (1) filistin (1) film (1) fransızca (1) français (1) freud (1) gaykedi (1) gel gör beni (1) gramer (1) hamster yemi (1) hastalık hastası (1) hayat (1) ikea (1) inekler (1) internet (1) israil (1) itü sözlük (1) kalbim ege'de kaldı (1) kelimeler (1) kendime not (1) kilyos (1) krema (1) kızarmış ekmek (1) lover you should've come over (1) martin luther king (1) mcdonalds (1) mid-term (1) müzik (1) oasis (1) olmayan adam (1) olric (1) oscar wilde (1) pasta (1) pastafaryan ne demek (1) patlıcanlı kabaklı makarna (1) pedofili (1) pedophile beards (1) psychology 101 (1) rapist glasses (1) sportsfest (1) star wars (1) steakhouse (1) sıçtın mavisi (1) texas (1) the ballad of reading gaol (1) the x files (1) to-do list (1) tutunamayanlar (1) usa (1) var olmak (1) velvet goldmine (1) video (1) webstats (1) yorum denetimi (1) yunanistan (1) yunus emre (1) çürük raporu (1) ödev (1) özgürlük (1) öğrenci evi (1)
 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir